Kiedy i jak najlepiej sprzedać auto? Pięć czynników, które powinniście wziąć pod uwagę.

Sprzedaż samochodu używanego nie jest łatwym zadaniem, Szczególnie jeśli ma on jakieś defekty. Każdy chciałby zapłacić jak najmniej, a sprzedającemu zależy na tym, aby nie stracić i jeszcze zyskać nas transakcji. Duże znaczenie ma marka pojazdu, jego wiek, koszty eksploatacyjne. Każdy też zwraca uwagę na to, jakie są średnie ceny za poszczególne modele aut. Podczas sprzedawania samochodu znaczenie ma nawet pora roku, dlatego warto dobrze przemyśleć swoją decyzję.

Kiedy jest najlepsza pora na sprzedaż samochodu?

W przypadku każdego pojazdu i sprzętu znaczenie ma jego wiek. Czas nie działa na korzyść samochodów, tracą one na wartości każdego dnia. Im starszy będzie pojazd, tym większe będą problemy z jego sprzedażą. Trzeba też liczyć się z tym, że otrzyma się za niego mniejszą kwotę pieniędzy. Nawet jeśli ktoś dba o auto, dzięki czemu ładnie się ono prezentuje, to niestety nadal każdego potencjalnego kupca interesuje rocznik. Liczb nie da się oszukać, wiek pojazdu ma ogromny wpływ na jego wartość rynkową. To samo można powiedzieć o przebiegu. Jeśli auto ma przejechane wiele kilometrów, to niestety jest mocno wyeksploatowane. W przypadku dobijania do 200 000 km warto już pomyśleć o sprzedaży i zakupie czegoś nowszego.

Kolejną kwestią jest stan techniczny auta. Potencjalnego nabywcę interesuje również historia serwisowa samochodu. Jeśli auto ma duży przebieg i często odwiedza warsztat samochodowy, to nie działa to na jego korzyść. Duże znaczenie ma to, aby naprawy zostały przeprowadzone w profesjonalnym punkcie, co wpłynie pozytywnie na wartość auta w oczach klienta. W przypadku samochodu, który często odmawia posłuszeństwa, psuje się, trudno mówić o sprzedaży. Lepszym pomysłem będzie jego zdemontowanie przez specjalistów. Łatwiej sprzedaje się samochód popularnej marki. Każdego kupującego interesują także koszty związane z utrzymaniem pojazdu, jego serwisowaniem. Trzeba też liczyć się z tym, że w ciągu 3 lat wartość auta spada o nawet 40%. Największe szanse na znalezienie kupca przypadają na miesiące od kwietnia do końca wakacji.