Oferujemy konkretne rozwiązania mające na celu jak najlepszą optymalizację zakupu wybranego przez Klienta środka trwałego z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości.
W 2018 roku padł rekordowy wynik, jeśli chodzi o zakup nowych samochodów osobowych i dostawczy, ponieważ przekroczył 600 tys. aut. W porównaniu z rokiem poprzednim był to wzrost na poziomie 9,8%. Co więcej to właśnie firmy przede wszystkim zapewniły ten wynik, ponieważ nabyły 74% wszystkich pojazdów. Oczywiście do wzrostu tego przyczyniły się zapowiadane zmiany w przepisach podatkowych, niemniej jednak większość polskich przedsiębiorstw deklaruje zwiększanie swoich flot w kolejnych latach.
Planowana rozbudowa flot wykorzystująca różne metody finansowania
Według raportu „Barometr Flotowy” 21% polskich fleet managerów chce w ciągu trzech lat zwiększyć swoje floty. Rozbudowę flot planują gównie przedsiębiorstwa duże (zatrudniające 100-500 pracowników) oraz bardzo duże (zatrudniające 500-1000 pracowników).
Poza tym polscy przedsiębiorcy korzystają z różnych metod finansowania zakupu nowej floty i należą do nich:
A co z dieslami oraz pojazdami o napędach alternatywnych?
Otóż jedynie 19% polskich przedsiębiorców ma lub zamierza kupić samochody elektryczne, hybrydowe bądź hybrydowe plug-in. Z analizy Arval Mobility Observatory wynika, że Polska znajduje się na przedostatnim miejscu (wyprzedza tylko Czechy), jeśli chodzi o zainteresowanie pojazdami o napędach alternatywnych. Zupełnie inne trendy obserwuje się w takich krajach, jak: Wielka Brytania, Holandia czy Belgia, gdzie 50-60% firm inwestuje w tego typu samochody.
Niskie zainteresowanie pojazdami o napędach alternatywnych wśród polskich przedsiębiorców wynika najprawdopodobniej przede wszystkim z:
Ponadto według badań przeprowadzonych przez Arval Mobility Observatory wynika, że jeśli chodzi o diesle w polskich firmach sytuacja wygląda następująco:
Wzrost zainteresowania mobilnością alternatywną
Według raportu „Barometr Flotowy polscy przedsiębiorcy coraz bardziej przekonują się do mobilności alternatywnej, a przede wszystkim do:
Wynika z niego, że w ciągu kolejnych 3 lat blisko 50% polskich firm (powyżej 100 pracowników) planuje wprowadzenie carsharingu oraz ridesharingu, natomiast 27% polskich przedsiębiorstw już używa narzędzi telematycznych.