Oferujemy konkretne rozwiązania mające na celu jak najlepszą optymalizację zakupu wybranego przez Klienta środka trwałego z uwzględnieniem jego potrzeb i możliwości.
Według wyników najnowszych badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny, w Polsce w 2018 roku było blisko 853 tysięcy leasingobiorców. Liczba ta z pewnością robi wrażenie, lecz prawdziwie niezwykła jest dynamika wzrostu, ponieważ zaledwie dwa lata wcześniej z leasingu korzystało tylko 627 tys. firm.
Jakie są perspektywy rozwoju?
Jak zatem widać, rozwój tego rynku jest niezwykle szybki. Napawa to optymizmem zarówno leasingodawców, jak i również firmy, które w przyszłości chciałyby z takiej formy kredytowani zakupu auta skorzystać, ponieważ jasno wskazuje to dobre warunki do inwestowania na przyszłość.
Według przewidywań analityków do 2023 roku ma paść w Polsce absolutny rekord. Liczba firm, które korzystać będą z leasingu, powinna przekroczyć okrągły milion.
Jaka jest charakterystyka badanych podmiotów?
Czym charakteryzują się podmioty, które wzięły udział w tym badaniu? Badanie objęto 90 podmiotów, które w roku 2018 prowadziły działalność leasingową. Podmioty te w ciągu całego roku 2018 zawarły około 620 tys. zupełnie nowych umów leasingu, opiewających na 727 tys. przedmiotów. Grupa tych podmiotów składała się ze spółek z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółek akcyjnych, Było to kolejno 63 spółki z o.o. oraz 27 spółek akcyjnych. Wśród nich 21 zajmowało się jedynie tą branżą, podczas gdy w 42 leasing był działalnością dominującą, a w 27 marginalną.
Według tych badań, w podmiotach biorących w nich udział pracowało około 17 tys. osób, które zajmowały się leasingiem. W tym ponad 15 tys. zatrudnień było na podstawie umowy o prace. Dodatkowo zatrudnione były 664 osoby na umowie zlecenie, o dzieło lub umowie agencyjnej, a także 1,2 tys. osób, które pracowały na własnej działalności gospodarczej. Cała sieć, w skład której zawarte były produkty leasingowe liczyła sobie około 2 tysiące oddziałów oraz autoryzowanych przedstawicieli.
Jak zatem widać, rozwój i tak dynamiczne zwiększanie się liczby leasingobiorców, będzie miało ogromne przełożenie na rynek całej branży leasingowej.